Werther få lida imorgon

Så ger jag mig ut i kvällen. Luften är inte alltför kall och med P2 klassiskt i öronen går jag med lätta steg och med leende på läpparna mot Operan. Vilken dag jag haft och så bra den kommer sluta med Werther. Så svänger jag ut från Regeringsgatan och ser ett väldigt svart operahus. Jag ringer en vän...nej, det är ingen opera idag. Imorgon däremor går Werther av Massenet.

Så har jag gjort det, jag som aldrig gör fel (...) och jag svänger ned mot Kungsträdgården och mot Birger Jarlsgatan. Ikväll får jag nöja mig med motion och inspelad klassisk musik i öronen...


På väg till Operan stannar jag till och blickar ned på Kungsgatan. Ser ni? Nästan ingen snö!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0