Vivre dans le présent!

Ibland tänker jag att allt skulle bli lättare om jag bara hade en fast bostad och ofta tänker jag att allt skulle ordna sig om jag bara var rik. En del skulle visst bli lättare med en fast bostad. Jag skulle ha en trygghet, men så småningom kanske jag hellre vill ha en lägenhet närmare stan, eller på andra sidan vägen. Mycket skulle givetvis bli lättare om jag var rik. Jag skulle kunna köpa mat, kläder och skulle kunna ta en taxi istället för att gå hem en kall februarikväll. Jag skulle kunna spara och investera, bjuda och leva.

Men mycket skulle fortfarande vara svårt. Jag skulle, trots egen lägenhet och massvis med pengar, sakna mamma ibland, jag skulle känna mig ensam ibland och ibland fattig trots all rikedom. Jag skulle fortfarande fightas mot tiden, hinna med att öva, plugga, motionera och umgås. Jag skulle fortfarande inte vara nöjd med livet, jag skulle fortfarande bara vilja ha mer.

Därför bestämer jag här och nu att inte önska saker jag inte kan få. Drömma kommer jag alltid göra, och drömma ska man göra, men jag får inte glömma att leva i det jag är nu. Nu är en fantastisk tid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0