Tosca av Puccini

Igår var jag åter på Operan för en föreställning av Tosca. Jag såg den förra våren, men vad jag kan komma ihåg var det bara Emma Vetter som var med igen. Alla andra var "nya".

Tosca Emma Vetter
Cavaradossi Valter Borin
Scarpia Marcus Jupither
Angelotti Anton Eriksson
Sakristanen Magnus Kyhle
Spoletta Niklas Björling Rygert
Sciarrone Michael Schmidberger

 
Dirigent Thomas Söndergaard

Emma är ju säkerheten själv och hela föreställningen andas säkerhet. Det är inga konstigheter. Musiken är ju fantastisk och man kan ju inte gärna gå där oberörd. Den enda körinsatts i operan är så kraftfull och idiotiskt härlig att man ryser lite granna. 

En bra föreställning av en bra opera. Inga hår restes i nacken, men några strån letade sig upp på armarna. Inga tårar rann för mina kinder, men min entusiasm för de medverkande var ändå stor. Teamet var just ett team och allt gav ett intryck av just säkerhet och proffsighet (så heter det inte va?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0