Passa på!

Vilken underbar dag! Jag har varit ute nästan hela dagen och känner mig frisk och glad. Nästa vecka är jag fortsatt "ledig" från Ackis pga att det är sökningar. Veckan kommer ändå fyllas av aktiviteter. Saker jag vill göra och saker jag måste göra.

Imorgon ska jag öva och börja fila på kompositonsläxan. Förhoppningsvis är det en fin dag även imorgon då jag åter kommer befinna mig på promenad. På tisdag väntar Västerås igen där jag ska få sånglektion. I veckan ska jag i övrigt öva, komponera och på lördag beger jag mig förmodligen till Västerås för gemensam sång.

Dessutom ska jag fösöka besöka Folkoperan för deras produktion av Kärleksdrycken och Figaros bröllop. Det är något jag, och ni, inte får missa! Studenter från operahögskolorna i sverige ger dessa operor. Passa på att se dem innan de blir för dyra. Passa på att se dem nu, så du kan berätta för dina barnbarn att dem, dem såg minsann du på folkoperan en gång i tiden.


Martin Rask och Emilia Feldt i Kärleksdrycken

 
Ensemblen i Figaros bröllop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0