Kärleksdrycken på folkoperan

Ja, igår var jag som sagt på Folkoperan och såg Kärleksdrycken av Donizetti med elever från operhögskolan i Stockholm. Det är alltid super, superkul att se unga begåvningar. Jag tycker det är spännande att sedan följa dem, liksom se vart de hamnar.

Uppsättningen i sig var kul och undehållande. Lite knäppa dansscener, men utöver det underhållande. Det blir alltid lite speciellt att gå på folkoperan då man sitter väldigt nära scenen och orkestern arbetar över scenen så ljudet blir lite annorlunda. Men herregud, det är folkoperan och folklig är stämningen. Jag går inte in och kommenterar person för person utan nämner samtliga för en gos insatts. Jag blev underhållen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0