jazzfreak, 50-, vattendrickande, fattig och bär H&M.

Ja, jag tänker att jag ska skriva några rader om vår operaupplevelse igår. Jag hade sett uppsättningen innan, men det var första gången för min lilla syster. Jag förklarade handlingen, tvingade henne att lyssna på höjdpunkterna och satte henne i stämning allt i hopp om att hon, liksom jag, smått skulle avguda operan. Om hon avgudade den vet jag inte, men hon var nöjd. Hon fick mig i alla fall att tro att operan var bra, att känslor började växa inom henne. Hon fick mig även att tro att hon gillade musik och karaktärerna. Hon fick mig till och med att tro att hon tyckte det var häftigt!

Där ser ni! Man behöver inte vara operafreak, 50+, champagnedrickande, rik eller bära chanel för att gå på opera och tycka att det är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0