Caravadossi eller Werther?

Efter en måltid Spaghetti speciale med massa fricadelli och ännu mer kethup är jag redo för en ytterligare sväng utomhus. Jag ska kolla upp övningslokaler, gå till affären (igen) och sedan drar jag mig ner till stan där det ska inhandlas foundation som tog slut idag (intresseklubben antecknar). Därefter ska jag möta upp finaste lillasyster.

Jag tror jag har lyckats övertyga henne att gå på opera någon av dagarna hon är här. Antingen blir der Werther av Massenet eller Tosca av Puccini. Hon har inte sett någon av dem, jag har sett båda. Tosca är en opera hon bör se för allmänbildningen, men Werther borde hon se för att den är så vacker. Franska eller italienska? Mezzo eller sopran? Otrohet eller trohet? Puccini eller Massenet? Vad tycker ni?

 


(foto Hans Nilsson)

Werther eller Tosca?


(foto Alexander Kenney)




Kommentarer
Postat av: Jenny

TOSCA!

2011-03-14 @ 18:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0