Vekrligheten

Jag kommer aldrig vara hon som är snyggast på festen, aldrig hon med den nya prylen, hon med den dyra bilen (jag har ju för tusan inte ens körkort). Jag kommer aldrig vara hon som håller fina middagar, asgrymma fester och lagar god mat. Jag kommer aldrig vara hon som vet, hon som kan svaren, aldrig hon som uppför sig som man bör, som aldrig gör bort sig. Jag kommer aldrig vara hon som säger rätt saker, som andra vill vara eller ser upp till. Jag kommer aldrig vara hon som får full pott på prov, är bäst i sport eller i frågetävlingar. Jag kommer aldrig vara den prefekta.

Men vad jag kan vara är mig själv. Jag kan vara mig själv och också då vara det bästa jag kan vara. Jag kan vara bäst på att vara Kajsa Palmér.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0