Berg och dalbana

Världen ville inte att jag skulle få mina saker gjorde idag. Allt gick emot mig. Inget fungerade. Därför gick jag hem igen. Stängde persiennerna och kröp ned i sängen med datorn i knäet och ser nu på webb-tv. Av någon anledning när detta händer (ja, det händer ibland) blir jag så himla pepp, liksom taggad på att leva fullt ut. Jag blir taggad på träning, långa promenader och skolarbete. Jag blir taggad för sena kvällar med champagne, drinkar och shots och massor, massor med dans. Jag blir taggad för att tatuera mig, fixa naglarna och färga håret. Jag blir grymt shoppingsugen och längtar till våren. Jag blir taggad för att söka extra jobb, klämma in massor med saker om dagarna och ändå ha ork med de där sena kvällarna och övning. Jag blir taggad för tusen dejter, one night stands och oskyldiga blickar. Jag blir taggad för opera och framtid och mina innersta visioner. Jag blir taggad för livet.

Men så kommer jag på varför jag inte redan lever så. Jag är ingen supermänniska, jag är inte gjord av pengar och har inte självdiciplin nog att träna på det viset. Men va fan, man måste ju testa! Livet, here I come...again.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0