Så mycket krav


Att vara operasångerska/sångare nu krävs inte bara en bra pipa, så mycket vet ju alla. Talang är en sak, hårt arbete en annan. För att få en bra röst krävs väldigt mycket av båda.

Men inte ska man bara ha en snygg röst, man ska ha utstrålning. Hur får man det? Ja, visst man ska mena vad man sjunger och bla, bla, bla...men att beröra är något helt annat. Det handlar att ha ett gott självförtroende, en grym självkänsla, en värdig ödmjukhet, man ska vara en självklarhet så man kan hålla fokus.

Men det räcker inte. Man får ju inte vara ful (en mycket relativ fråga, jag vet), för då tänker bara publiken på det. Man ska ha utstrålning, stil och man ska synas. Men samtidigt ska man inte vara egocentrisk och uppblåst. Man ska vara något särskilt, något som folk gillar och som fastar i människors sinne. Ihågkommen.

Förutom detta ska man bara grym på skådespel. Man ska vara trovärdig, gamla gester funkar inte längre.

Men vet ni vad. Jag älskar allt det där. Jag älskar stil, att klä upp mig, sminka mig och lukta gott. Jag är intresserad av skådespel och är så ivrig att lära mig mer. Jag strävar alltid åt att lära känna mig själv, skaffa en bra självkänsla som gör mig självklar. Detta är vad jag vill göra, allt detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0