I eller runt omkring

Ja, så är livet i staden. Man kan fly in i något annat när man blir för djup i sina tankar. Men ibland är det kanske bättre att nå djupet för att vilja upp igen. Men visst är det skönt att träffa en varm vän som vet, se på bio och bara få vara. Just nu har jag mest lust att låsa in mig och glömma morgondagen. Jag vill ligga kvar i sängen, läsa böcker och se på tv-serier i maraton. Ja, ibland vill man saker man inte kan få, ibland är det bättre att försöka traska runt djupet tills tiden verkligen är rätt att falla ned där lite. Att traska runt ska jag göra imorgon och ofta är det väl så, att på sin lilla vandring stöter man på roliga, härliga och oväntade saker. Morgondagen blir kanske helt oväntat härlig, ljus och varm. Ja, det tror jag nog faktiskt! Jag förundras verkligen över hur mycket man kan styra sitt sinne, sina tankar och sin inställning och på det sättet sitt liv. Lika mycket som man styr över sin egen lycka styr man över sitt eget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0