Hur sover man?

Men oj. Jag måste visst upp väldigt, väldigt tidigt imorgon. Mitt tåg går drygt 8 och ja, ni som känner mig vet att jag är en tidspesimist. Men det betyder ju att jag måste sova nu, men hur ska jag kunna göra det? Hur ska jag kunna sova när jag inte är trött, när tankarna far omkring och jag hör sånger i mitt huvud? Hur ska jag kunna sova när jag hellre är uppe och funderar, när jag hellre ser på inspirerande tv och läser inspirerande böcker? Hur ska jag kunna sova när jag inte vill, när jag vet att jag bara kommer vrida mig, sparka av mig täcket och drömma konstiga drömmar?

Jag drar mig nästan mer att gå och lägga mig på kvällen än vad jag drar mig för att gå upp på morgonen...men bara nästan.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0