Grått och trist

Ja, det var väl knappast en promenad det där! Kan Stockhlom vara mer grå än såhär?! Nej. Men vet ni vad? Även om jag bara kanade runt, fick regnstänk på ansiktet och allt var grått och trist njöt jag av varje sekund. Med rätt musik och rätt sinnesstämning kan en promenad (kanande) vara helt rätt och så var fallet för mig idag. Allt kan inte alltid vara solsken, högt tempo och glada färger. Ibland är det jävligt grått och trist, äckligt halt och jobbigt.

I veckan som kommer drar vårterminen igång och nu kommer det bli åka av, det känner jag. Därför ägnar jag resten av dagen till lugn sysselsätting som att lyssna på musik, se på film, läsa eller bara vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0