Divor

Imorgon väntar ytterligare en tidig morgon och eftersom jag bestämt och lovat mig själv att inte missa en pianolektion till tänker jag gå och lägga mig nu. Men jag somnar ju givetvis inte så jag får läsa lite i min bok. Boken heter Divor och är skriven av Jilly Cooper. Man får följa filmregissören Tristan, dirigenten Rannaldini och så givetvis en massa, massa divor. Tristan ska filmatisera operan Don Carlos och Rannaldini (den största divan av alla?) ska dirigera. Det är faktiskt en ganska underhållande bok.



I övrigt börjar det klia i mitt läshuvud efter lite rysk romantik och boken Anna Karenina börjar göra sig extra synlig, liksom lysa extra röd, i bokhyllan. Kanske ska jag börja på en omläsning av den snart? Men först divorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0