Dagen helt enkelt

Så har ännu en dag gått, helt utan större intryck eller händelse. Här gäller det att se till det lilla. Lärorikt. Idag har jag kommit fram till den simpla fakta att antingen passar man ihop, eller inte. Det finns inga mellanting. Idag har jag dansat och mimat med musik i öronen på promenaden i snön, jag har reflekterat över familjeförhållanden, längtat hem och längtat bort. Idag har jag hostat, planerat mitt framtida rika liv, drömt mig bort och även dragit ned mig själv på jorden. Idag har jag varit bitter över min utdragna förkylning, skrattat med min bror, jag har ätit mammas lussebullar och mammas köttbullar. Idag har väl ändå varit en bra dag.

Imorgon blir nog sista dagen i de allra djupaste skogarna. En dag av mellanlandning i Växjö innan hemresan på onsdag. Jag kan knappt bärga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0