Längtan, förväntan och väntan

Lyssnar på Melody Gardot och funderar över vad jag gjort idag egentligen. Men det kryper också i mig. Min kropp tycks aldrig vilja vila, min hjärna och mitt hjärta verkar aldrig få ro.

Lyssnar på denna låten och tänker på hur fort våren kommer gå. Vi längtar sönder oss efter våren, efter knoppar och grönt gräs, efter friska mornar och värmande sol. Vi lägger så mycket energi på att längta att vi glömmer leva det som är nu och sen när väl våren kommit går den alldeles för fort för att man ska hinna njuta. En dag är den där, andra dagen är det sommarlov och man reser hem med blandade känslor.

Är längtan något bra eller är det bara ett hinder från att leva i nuet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0