O soave fancuuullaaaa

Idag har det varit full fart hela dagen och är det ett dåligt tecken att drabbas av bloggabstinens?

Hur som helst. En lång och härlig dag i Västerås. Allt startade på centralstationen där jag satte igång Puccinis La Bohème medan jag betraktade människoskaran som irrade runt till tonerna av "O soave fancullaaaaaa..." Bohémerna fick följa med mig under tågresan och till tonerna av "L'amooooooore" steg jag ut från vagnen i ett Västerås som badade i sol och blå himmel. Hela vägen till skolan fortsatte bohémerna sjunga och väl framme vid skolan ljöd Jussi Björling "Miiimiiiiii". Perfekt timing. Efter denna upplevelse fick jag avnjuta inte en, utan två sånglektioner och träffa inte en, utan flera nya människor.

Ikväll har jag blivit bjuden på fika och hjälpt en vän. Kanske blir man lycklig av att hjälpa andra trots allt...eller av att få fika...



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0