Fakta. Tack, Malena!


Det var något med det Malena Ernman sa hos Skavlan angående vad som krävs av en operasångerska. Det var något inom mig som fick mig att inse. Vad det än var, gav jag mig idag på morgonen av till Sats och tränade. Gissa om det känns ljuvligt?! Amen visst! Att vara sångerska, oavsett om det handlar om pop, rock, opera eller rnb är utseendet a och o. Det mesta kommer med självförtroende och självkänsla, men man kan inte komma undan träning och kost-delen. Man kan ju inte ha en fet Isolde, Tosca eller Julia oavsett hut ljuvligt och vackert de sjunger.

Att vara operasångerska handlar inte bara om att låta mycket, man ska synas med ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0