En djup tågresa följt av en djup sömn?

Hemma. Har tvättat av sminket, borstat håret, smörjt in min stackars hud och sitter nu i nattlinne och njuter. Sånglektion nr två ska avlyssnas och sedan är det sängen. Imorgon ringer klockan 06.45 och jag ska upp och hoppa, glad och pigg...eller ja, pigg räcker det om jag är lite senare, men upp ska jag.

Under hela resan hem, lyssande jag inte på min sånglektion som jag brukar, jag satt istället och glodde på min spegelbild i fönstret på tåget. Jag vet inte om det var på grund av trötthet, fascination eller på grund av mina otroligt djupa ögon (...), men där satt jag, som ett fån och glodde på mig själv i en timme. Om jag kom fram till något? Nej.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0