Behöver inte vara antingen eller

"Nu tar jag bort vänner ur mitt liv som inte ger mig något. Det krävs ganska mycket att säga till någon 'Vet du vad, vi passar inte som vänner'. Jag vet att folk uppfattar mig som dryg, jag är inte egoistisk men jag tänker på mig själv. Jag vill ju göra grejer som jag mår bra av, då vill jag inte ha folk i min närhet som ger mig dålig energi." Rebecca Simonsson

Dett säger hon i en intervju med nyheter24. Alltså detta ämne med människor som ger dålig energi, det är outömligt material till långa samtal och det tar mycket energi att snacka och tänka på det. Det är inte så enkelt att man bara kan utesluta människor, men man behöver inte bli bundis med alla. Man ska inte rata, man ska inte inge förhoppningar och man ska aldrig vara elak.

Jag anser att man inte ska umgås med människor som ger dig dålig energi, som är elaka och får dig att må dåligt. Men någonstans gäller det att jobba med sig själv, att du är stark i den du är och kan därmed vara bland olika sorters människor utan att rata och vara elak...men det är ingen lätt match...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0