Är man duktig bara för att man gör saker man borde?

Hemma och funderar på vad jag ska hitta på. Äta? Öva? Träna? Promenera? Plugga text? Känner mig av någon anledning duktig idag då jag gjort nästan allt jag borde. Det är ju egentligen ingen bedrift, bara lägsta möjliga krav. Jag tänker på högstadiet och gymnasiet då jag ständigt hade läxor och fulla skoldagar. Då tränade jag, red, spelade piano, sjöng och hade ändå tid för fritid. Hur klarade man det då?

Ídag har jag för övrigt lämnat Studentbacken bakom mig. Aldrig kommer jag bo där igen. Det är skönt och jag känner mig lättad och glad. Nu bor jag på rätt sida skolan, rätt sida Birger Jarlsgatan och rätt sida Valhallavägen.


Sista besöket hos husvärdarna (som inte var där, trots att de skulle...grrr)


Mina fina kjolar längtar hem och efter en kall färd är de nu i mammas ägo igen


Och såhär glad är mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0