C'est l'histoire de Manon Lescaut

Måndagar. Måndagar. Jag har varit alldeles orkeslös idag. Egenligen var jag nog ganska pigg när jag vaknade, men drygt 3 timmars föreläsning på morgonen är ingen bra start på dagen.

Jag skulle öva, men det går ju aldrig bra om man inte är pigg i kroppen. Jag skulle låna noter från biblioteket, men de fanns inte. Jag skulle fila på min slutkomposition, men sibelius strulade. Jag bestämde mig istället för att se allt detta somt tecken på att jag skulle gå hem. Så det gjorde jag.

Jag har istället sett Manon av Massenet med Natalie Dessay och Rolando Villazòn. Mycket bra, mycket bra. Snart ska jag nog ändå försöka ge mig ut på en lite kvällspromenix.

Bjuder på finalen från den uppsättning jag just sett. Gripande skulle jag säga.
http://www.youtube.com/watch?v=Y0kYtS-gQ9Q


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0