Att se från den andra sidan

Igår korsade jag kungsbron och gick över på andra sidan. Men bara för en kort visit. Det som drog mig var Johannespassionen av Bach i Kungsholms kyrka. Det var orkester från Collegium Musicum och kammarkören och solisterna från Kmh. Jag är verkligen inget Bach-fan. Jag tycker ofta hans musik är enahanda, lång, utdragen och utan känslor. Men. Koralerna och vissa arior i Johannespassionen var riktigt snygga!

Alla gjorde ett fantastisk jobb och jag gick över till den rätta sidan igen med en något annorlunda syn på Bach.

Solisterna var:

Evangelisten: Mikael Englund
Kristus: Eric Ander
Sopran: Ida Zackrisson, Katarina Jepson
Countertenor: Philip Sherman
Tenor: Robert Lind
Bas: Oskar Johansson, Oskar Olofson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0