Allt har två sidor

Ok. Gick upp kvart i sju och var på skolan halv nio för massa övning inför pianolektionen kl. 09.00. Klockan blev kvart över och så får jag reda på att det inte skulle vara lektion idag. Jag kan se detta på två sätt.

1. Fan vad onödigt att gå upp så tidigt, när jag somnade så sent igår. Jag gick upp tidigt, var nervös och gick fram och tillbaka till skolan allt helt i onödan!

2. Vad bra att jag kom upp i tid. Nu har jag övat på pianoläxan extra, jag har nu även tid att lyssna igenom min sånglektion en extra gång innan övningen efter lunch. Promenaden från och till skolan är ju bra vardagsmotion.

Gamla Kajsa skulle bli butter och använda sig av alternativ nr 1, men nya Kajsa ser ljust på tillvaron och lyssnar gladeligen på sin sånglektion från igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0