Sömnproblem

Kan inte sova. Varför? En blandning av upprymdhet efter kvällens filmupplevelse och känslovåg och av den glass jag åt under tiden. Men min sömnsvårighet stavas även "Fredag" och "Studentkorridor", you do the math...

 

 Det är svårt att stänga ljudet och odjudet borta. Jag gör mitt bästa med Twilight-soundtrack och tända ljus, men genom detta min mysiga atmosfär tränger festerna in från höger och vänster, från ovan och från avgrunden. Glada studenter som provar gitarr för första gången, förfriskade studenter vars gälla stämmor ljuder över den enormt höga musiken som spelas. Studenter i exstas som skriker med i sångtexter och överkänslosamma studenter som skriker på sin bästa vän, som gråter över sin kärlek och skrattar med en nyvunnen vän. Och jag som trodde köket skulle bli det största problemet...

..så vad gör då Kajsa? Ja, förutom att tända ljus och försöka stänga ute sin omgivning tar hon fram damsugaren. Hon tänker, osjälviskt, att de nog uppskattar det höga dånet mer inatt än imorgon. Hon tänker att hon kan lika gärna kan passa på att göra saker, sysselsätta sig, för sova är nästan omöjligt.

Och hon som trodde att köket skulle bli det största problemet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0