Sångarglädje

Vilken dag! Vilken dag i alla bemärkelser som är positiva (förutom att jag missade pianolektionen dåra).

Hur som helst. Konserten i Kungträdgården var mysig...om man gillar regn...och det har jag faktiskt inget emot just nu. Så ja, jag var nöjd med min lunchunderhållning. Det var sångare med mindre röster, med större röster och gigantiska röster. Det var sångare med värme, sångare med kyla och sångare med glädje och sångare med vemod. Det bjöds på allt från Schlager till Puccini. En salig blandning av saliga sångare.

På tal om schlager måste jag bara få dela med mig av vad min kära vän kläckte ur sig idag. Jag berättade om konserten i Kungsträdgården och sa att Martin sjöng schlager (Nu var det inte schlager i dagens bemärkelse, utan en fin liten vals á la långt bak i tiden...). Jennys reaktion löd:

- Vem är Schlager?! Är det någon tysk?

Ok, detta är ett tecken på att man levt lite väl djupt in i operavärlden...

Efter konserten var det sånglektion. Åh, jag blir glad bara av att tänka på den. Det känns precis som att komma hem. Ja, det känns verkligen som att komma hem. Det känns så rätt i själ, hjärta och hals. Fantastiskt helt enkelt!! Vilken fantastisk tid jag har framför mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0