Min dröm...

Min dröm är att en dag bli operasångerska. Vägen dit är lång, vägen dit är oviss men det är en väg jag är redo att ta. Frågan är egentligen inte när min dröm kommer gå i uppfyllelse, utan hur. Hur kommer vägen se ut och hur bra vill jag bli? Vad jag vill är att bli bäst.

Jag, endast jag, kan bestämma hur vägen kommer se ut, i alla fall är det jag som måste göra valen. Sedan kan både det ena och det andra komma i vägen eller omdirigera min väg, men jag gör ändå valen. Det är mina val, min väg och min dröm.
Jag, endast jag, kan verkligen veta vad som är bäst för min utveckling, vilken väg som är bäst för mig just nu. Ingen annan kan bestämma hur jag ska uppfylla min dröm eller bestämma hur bra jag ska bli.
En väg som kanske är bra för den ena är kanske inte bra för den andra. Det är så individuellt och så olika beroende var man är i utvecklingen.

Mitt mål är att en dag stå på stora scener och kunna ge mig an den stora konsten att spela och sjunga opera. Vägen dit är lång, vägen dit är oviss men vägen är min, bara min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0