Eugen Onegin x2

Idag på morgonen hade jag höga tankar och ambitioner om denna dag. Sånglektion, instudering och kanske till och med lite träning?

Men, tvi fick jag. Jag blev så trött i kroppen och min halssvullnad tog över. Imorgon ska jag till vårdcentralen och kolla upp den här förbaskade halsen.

Jag var, innan jag skulle bege mig hemmåt igen, tvungen att lämna tillbaka de opera-DVD jag lånat och givetvis låna nya. De nya fick bli Manon Lescaut av Puccini och Eugen Onegin av Tjajkovskij. Underbar opera och den speglar mitt humör väldigt mycket just nu. Jag drabbades, då jag stod i mitten av rotrundan i statsbiblioteket, av en längtan att kura ned mig under en filt och med en varm kopp te läsa en riktigt bra bok. Jag fick en plötslig nostalgisk upplevelse från förra året då jag läste Krig och fred och fick ett omättat sug efter just det ryska vemodet.

Där har ni anledningen till att jag lånade Eugen Onegin och där har ni anledningen till att jag även lånade Eugen Onegin av Pusjkin. Nu ska det läsas roman i versform från 1800-talets Ryssland. Precis vad jag längtat efter! Så nu sitter jag här, med koppen bredvid mig och filten om mig. Nu är det dags att börja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0