Dröm i vers?

Ja, det börjar väl bli tjatigt, men denna dag har varit underbar. Tänk bara hur fantastisk morgondagen kommer bli! Helt otroligt.

Nu ska jag strax knoppa in, men först lite Pusjkin. Kan nästan inte slita mig från Eugen Onegin, denna roman i versform. Jag tror dock att det är bra i lagom dos (även om det är svårt attt begränsa sig) för jag har märkt en tendens att tänka i vers, vilja skriva meddelanden i vers och att tala i vers. Inte bra.

Men drömma i vers kan ju inte skada, därför får det bli Pusjkin innan jag somnar.

Till sömnen jag snart inom kort,
ska åka hit och ska åka bort,
ty drömmarna de brukar bära
oss genom moln, så blå, så skära
Men innan vi tyckts somna ha,
går solen upp, är dagen här
då minns vi ej vad drömmen sa.
Men nu till dröm, säg, ses vi där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0