"det löser sig..."

Om någon känner sig pepp, om någon känner sig nöjd och om någon ser ljust även om mörkret faller tidigare än igår. Om någon är glad så är det baskemej jag! Visst är det mycket att tänka på just nu, men saker och ting löser sig, det måste det göra.

Min ambition innan sommaren var att lära mig Dyveke sange, en sångcykel komponerad av Peter Heise. Men i och med att min sommar blev en återhämtningssommar snarare än en arbetarsommar, blir det höstens projekt. Nu ska jag bara hitta en glad och trevlig pianist som vill lära sig denna fantastiska cykel. Och sådana finns ju gott om på skolan.. :)

Det Är vekrligen en fantastisk sångcykel och en fantastisk skildring av denna Dyveke som genomgår en sådan otrolig resa. Från norska fjällen till Prins Chirstians sängkammare. Hon är bara runt 15 år när han kommer och tar med henne till Köpenhamn. Visst är hon trollbunden och visst är hon nyfiken, men hon är 15!

Hur som helst. Fantastiskt.

Idag har jag för övrigt varit och tränat cykling och core på Sats. Cyklingen var riktigt kul. Jag får erkänna att jag var lite rädd för denna aktivitet, men det passar nog mig ruskisgt bra. Få ta ut sig allt vad man har. Mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0