Dansa med mig!


Är precis hemkommen från Operan och är förvånad hur lite klockan faktiskt är. Det brukar annars bli så sent, men ikväll var det ju bara en akt, ikväll var det ju Elektra.

Strauss, Strauss, Strauss hur gör du? Vad gör du för att skapa sådan fantastisk musik?!

Katarina Dalayman som Elektra, Marianne Eklöf som Klytaimnestra och Emma Vetter som Chrysothemis och får jag säga åter igen Katarina Dalayman som Elektra. Bredvid henne bleknade nästan de andra. Härligt att höra en sådan röst som likt en bulldoozer drar fram och fyller hela salen.

Inga klagomål ikväll, även om det finns saker som var till mindre belåtenhet. Fantastisk musik och härliga röster.

Vad som dock är frustrerande är det faktum att jag inte kan få utlopp för min inspiration i och med min förkylning. Helst skulle jag vilja låsa in mig i ett övningsrum och sjunga med själ och hjärta, men nej, det går ju inte. Jag måste få bli frisk och det är FORT!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0