Dagen SD-Dagen Svin Dålig

Idag är ingen bra dag. Varför? Jo...

* Sveriges befolkning har röstat in SD i riksdagen! Jag undrar vad som håller på att hända?
* Jag vaknade med duktigt svullen hals och en tung trötthet. Blir idag alltså hemma för vård av sjuk hals.
* Jag kan på grund av detta inte träna idag
* Jag kan heller inte sjunga, vad finns det då för mening att stiga upp?

Ja, visst, jag är kanske butter, bitter och blåst, men det har man väl friheten att vara ibland. Jag drabbades även på grund av allt elände av en liten hemlängtan. Jag vet dock att jag hade varit minst lika putt hemma som här.

Vad ska jag då ägna dagen åt, om jag inte kan sjunga, inte öva? Jo, jag ska arbeta hemmifrån. Översättta, memorera och liknande. Ja, jag hoppas verkligen denna dagen blir bättre än jag förutspår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0