Vila är skönt..

...men jag hatar känslan av oduglighet och lättja, känslan av att man inte gjort något man tänkt, något man borde. Jag hatar den rastlöshet som infinner sig. Alltid på kvällen. När man ägnat en dag åt ingenting blir man svårt trött när man borde. Man ägnar istället tiden åt att planera hur duktig man ska vara dagen efter. Imorgon ska jag göra både det ena och det andra dubbelt så mycket och dubbelt så bra. Liksom för att kompensera.

Egentligen är jag en duktig person, jag är en person som gör det jag borde, då jag borde göra det. Jag är en person som tar tag i saker med en gång. Jag är en person som mår bra av planering, men bäst när jag kan följa den och sämst när jag inte kan följa den.

Imorgon är en ny vecka, en ny månad, det är som upplagt för ett duktigare jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0