Vem är hon?



Vad kan jag säga. Jag är ett vrak. Jag var hemma igår och är hemma även idag. Jag har spenderat det senaste dygnet åt alleldes för lite sömn och kanske för mycket av tv-serien Mad Men? (knappast) Idag är jag ett verkligt vrak och jag har inte bara tittat på Mad men utan även tittat mig själv i ögonen, i spegeln. Jag liksom fastnade och stod där alldeles förlänge för att vara normalt.

Så många tankar slog mig där jag stod, de snurrar och jag kan inte riktigt sortera dem. Det var en ganska läskig upploevelse kan jag erkänna, att se igenom sig själv på något vis. Vem är hon?!

Jag hade bestämt mig för att isolera mig från omvärdlen idag. Ingen mobil, inget internet, så det var med skräckblandad förtjusning jag fick sms om "fik-förfrågan". Men så slog det mig, kanske är det bra för mig att gå ut bland civilisationen trots allt.

Men som jag sa till min fik-kompanjon - det är på egen risk. Jag är finnig, rödögd och ett allmänt vrak. Jag tror inte riktigt hon vet vad hon gett sig in på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0