Trött men glad

Detta har varit en riktigt, riktigt lång dag. Började med musikhistoria på morgonen då vi hade lite av en salong. VI fick musikunderhållning av några i klassen och vi fortsatte att prata om romantiken. Åh, vad jag älskar allt från denna tid. Trängtan, längtan och allt på en gång.

Därefter träffade jag tillsammans med de andra solisterna i Mozarts requiem dirigenten som ska leda oss genom detta. Det är inte kul att när man för första gången träffar en dirigent är sjuk och hes. Man vill ju göra så gott intryck som möjligt, men särskilt gott kan det knappast blivit. På onsdag ska vi träffas med orkestern. Snälla Gud, låt mig bli bättre tills dess.

Från kl. 18.30-21.30 har jag haft rep med "oktober-ensemblen". Att sjunga i kör när man inte är riktigt frisk är ingen hit kan jag lova. 

Men hörrni! Tro inte att jag är bitter, jag har skrattat mig igenom denna dag. Jag har varit glad, kanske trött, men ändå glad. Nu ska jag avsnjuta en kopp te, tända lite ljus och lyssna på icke-klassisk musik. Få landa i mig själv helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0