La voila!

Idag har jag haft pianolektion och det går mycket, mycket sakta frammåt. Små bitar i taget liksom. Mest pratade jag och min pedagog om inställning idag. Hon bad mig göra lite improvisationer över en dess-moll kadens. Jag kröp genast ihop och gjorde en orolig min.

Jag har blivit bättre att våga prova nya saker, saker jag inte har så bra självförtroende i, men det är fortfarande en del arbete kvar på den fronten. Innan jag ens prövat bestämmer jag mig för att det inte går, att jag inte kan. Fel inställning alltså. När någon frågar om jag kan testa ska jag säga JA! Tjejer är allt fjöntiga ibland.

Snart ska jag iväg på instudering. Har så otroligt mycket sånger att studera in, men jag vet inte vart jag ska börja och hur jag ska börja.

La volià, la voilà, la voilà la Carmencita!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0