Klärobskyr / clair-obscur

Idag är det dags att återuppta operationen "blivande longlasting-kick-ass-operasångerska". Idag ska jag nämligen möta upp Jenny för att sedan gå till Sats och träna. Cykling står på schemat och jag siar att jag imorgon kommer ha svårt att gå. Detta för att jag inte tränat på ca två veckor nu. Sjukan är nästan över, men någon sångröst har jag ännu inte. Men denna vackan kommer jag med all säkerhet bli frisk!

Jag är glad att jag hittils överlevt denna dag, då jag i morse trodde att jag skulle falla ned och somna mitt på gatan. Men vädret är fantastiskt, luften är frisk och med träning på schemat kan knappast dagen misslyckas!

Just nu håller vi på att arbeta med romantiken på muskhistorian, något som givetvis bidrar till att man inte somnar på föreläsningen. Det är ju denna musik jag brinner så för. Och vem kan inte älska det? Mycket från denna tid är ju fantastisk - konst, musik, dikter och romaner. Länge leve det drömska, det trolska, det svärmiska och det extatiska. Länge leve det känslostormande, det utopiska, det visionära och det klärobskyra. :) Länge leve romantiken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0