Ger snart upp

Jag vet att jag lovat att inte skriva mer om min sjukdom, men nu är det oundvikligt. Det är nämligen det enda som tar upp mitt sinne och min energi just nu. Igår började en svullnad växa fram igen och under kvällen blev det värre. Jag fick inte många timmars sömn på natten då jag hade så ont i mina köttlar att tårarna kom varje gång jag svalde.

Jag drabbades av en slags ångest över att jag aldrig blir frisk. En ångest över att detta är något som kommer tillbaka med jämna mellanrum och har gjort i åratal nu. Vad är det för fel på mig? Har jag någon obotlig sjukdom? Kommer jag aldrig få sjunga igen?! Är mitt liv som sångerska bara en krossad dröm?

Ja, jag är lika uppgiven som det verkar. Är min högsta dröm ouppnåeligt? Vad finns det då för mening?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0