En dag av piano..

Så var jag hemma, ca 6 timmar tidigare än igår och ungerfär dubbelt så pigg.

En skön, rolig och givande dag. Sång, sång på piano, sång med piano, sång och piano och piano på piano.

Jag lyckades sjunga hos min sångpedagog och ser ljust på mitt tillfrisknande.
På pianolektionen arbetade vi med att "sjunga" med högerhanden.
På sång och piano-semenariet var det piano i sångerna
På min pianolektion arbetade jag även med att spela piano...alltså pianissimo.

Pianissimo är nog den mest energiska och laddade i musiken. Jag har sagt det förr, men att lyckas tygla energi ger en otrolig laddning som känns i hela kroppen. Det är en härlig men jobbig känsla, en arbetsam men sexig känsla. Motpoler är ju underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0