Stockholm igår natt

Ibland önskar jag verkligen att jag ägde en riktig kamera, kunde måla eller bara vara duktig att beskiva händelser och bilder. Igår kväll var en sådan kväll. Igår kväll gick jag nämligen genom Stockholms innerstad i bitande kyla och med vacker musik i öronen. Tankarna flög och känslorna likaså, allt i takt med mina steg.

Jag styrde mot karlaplan och vidare mot strandvägen där jag följde allén, kajen och utsikten över söder och jag kom att tänka på Peter Jöbaks låt Stockholm i natt. "Jag ser strandvägen sträcka sig mätt och nöjd, jag ser blåljusen skrimmra på söders höjder. Jag vill bara gråta, så vackert är Stockholm i natt"



Jag fortsatte till kungsträdgården där jag stannade till vid skridskobanan. Det var så vackert och det fick mina tankar att snurra ännu kvickare. Jag gick därför vidare mot Sergels torg där jag satte riktning mot odenplan.





Det är verkligen något visst med Stockholm, även kvällstid och i bitande kyla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0