Sångerska eller människa, vad väljer du?

Jag är helt tom ikväll. Känner och tänker knappt alls, kanske ska jag vara tacksam för det, liksom njuta av det stilla. Men det gör jag givetvis inte. Äh, jag behöver sova.

Motivationen är som sagt inte på topp just nu, och det gör mig lite ledsen. Jag älskar att sjunga, det är mitt liv, egentligen. Det är bara så svårt att hålla skol-tempo just nu när det är så mycket nytt att tänka på sångtekniskt. Ok, det är inte en massa nytt och det är definitivt inte mycket tryck från skolan, men det har ändå varit en intensiv period av nya intryck i sången. Just nu skulle jag behöva en liten break från skolan, så jag kunde få koncentrera mig på sånglektionerna. Kanske skulle även motivationen komma tillbaka då.

Men jag måste hur som helst acceptera att jag är inne i en period av låg motivation och det är ok. Att inte ha lust att traggla och öva betyder inte att jag inte kommer lyckas eller att jag är en dålig sångerska. Herregud, jag måste ju få vara människa också.

Det var ju det där med balansen mellan att vara sångerska och människa. Finns den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0