Livets stora utmaningar

Ja, vad kan jag säga. Min sånglektion blev inställd. Tråkigt givetvis och i och med att det skulle vara den första aktiviteten på dagen blev resten av dagen lite avig. Tusan.

Fick ett samtal från Goldwell och den 18 november ska jag vara hårmodell. Visst, tänkte jag när jag anmälde mig, gratis klippning och kanske lite förnyelse. Men, tänkte jag efter samtalet, tänk om jag blir platinablond och kort-kort-klippt?! Risken finns ju. Men har jag gett mig in i leken får jag leken tåla. Det får bära eller brista. Gratis blir det ju och förnyelse också förmodar jag. Livet är fullt av utmaningar :)

Utmaning blir också att genomföra Mozarts requiem på söndag.
Utmaning blir att klara av resten utav terminen utan att kolaps. Just nu vill jag bara åka hem till smålandet och få en veckas rehab. Jag behöver glömma musikeriet för några dagar och bra återhämta kraft, energi och inspiration. Sången är inga problem, där flödar inspirationen som bara den, men allt annat, allt plugg. Jag har inte någon som helst lust att plugga sångtexter, sånger, teori, gehör och musikhistora.

Livets stora utmaningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0