God Jul...i förskott

Idag äter jag min havregryns gröt med russin. Idag äter jag min gröt med julmusik. Idag längtar jag till julen.
På söndag är det första advent, och då ska jag dra fram adventsstakar och julsjärnor. Nu är det bara drgt tre veckor kvar till jullov och det sprudlar i mig av tanken på det. Jag behöver ledighet, få ny inspiration, få vila och få umgås med nära och kära.

Men samtidigt vill jag ju inte lämna staden, jag vill inte lämna min underbara sångpedagog i flera veckor. Men, lov, som sagt, väldigt eftertraktat.

Plus att vi idag ju är några tusingar rikare. Lite som en för tidig julklapp. Idag äter jag russin i gröten och lyssnar på julmusik med all rätt.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0