Första gången

Sitter och lyssnar på La Traviata (se hur det gick med mitt adventsmys). Det är den skiva jag lyssnade på innan jag upplevde mitt första operabesök. Jag hade tagit sånglektioner i ett eller två år och opera började komma mer och mer på tal.
Familjen bestämde sig i alla fall för att göra ett besök i huvudstaden och se på opera (till "allas" förtjusning). La Traviata visades under den tiden vi skulle åka, så den fick det bli.
Det var stort att komma till Stockholm och inte tala om operan. Sådan vacker byggnad. Jag var helt såld på inredningen och atmosfären. Det var verkligen en stor händelse.

Nu går jag på opera när jag vill även om det inte blivit så väldigt ofta denna hösten. Det har blivit en vana, men det är alltid samma njutning att vistas i huset. Sedan är kanske inte alltid föreställningarna toppen, men det är något visst med det ändå, en speciell atmosfär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0