En resa

Ok. Borde lyssna på Meine Rose av Schumann, i och med att jag ska arbeta med den på morgondagens masterclass. Men gör jag det? Ha, sällan. Istället lyssnar jag på gamla hits från gymnasietiden, en salig blandning av rnb med andra ord. Jodå, tro det eller ej, men jag har varit en stort fan av detta, såg på The Voice vid varje ledigt tillfälle. Av någon jäkla anledning längtar jag tillbaka till den tiden nu. Det är ruskigt konstigt i och med att jag inte precis hade mina bästa år då. Men det är kontrollen jag hade över mitt liv då som jag saknar. Nu för tiden är jag mitt emellan alla olika former av liv jag levt under mina levnadsår. Kanske är det där man ska landa så småningom, som ett mellanting, eller en balans mellan allt man överdrivit under åren. Men jag kan ju knappast vara en färdig människa nu. Jag är bara mitt emellan två olika sorters sätt att leva. Undra just vad som kommer efter...

Men kom igen. Visst är låtarna underbara, Say Goodbye - Chris Brown, Say it right - Nelly Furtado, Sexy back - Justin Timberlake osv...

Kommentarer
Postat av: Sandra Karlsson

Gillar om det du skrev! Spännande att se en del sunda saker och inte bara det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-12-01 @ 13:06:38
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0