En efterlängtad hemresa...?

Nu är jag en mycket fattig människa, då jag har beställt två T/R och en enkel resa innan jul. Jag får väl skylla mig själv när jag väntat såhär länge.
När jag satt där och betalade resorna fick jag en underlig känsla i magen. Det var inte en entusiastisk känsla inför mötet med min famlij och mina vänner, det var inte en känsla av vemod för att lämna staden. Nej, det var en känsla av pirr blandat med ångest. Kanske finns det en anledning till att jag inte åkt hem någon gång under hösten. Plötsligt kom alla känslor och tankar tillbaka från i somras. Det är känslor jag blir glad av, men också som väcker oro och osäkerhet. Vad väntar då för känslor när jag kliver av perrongen i Växjö? Det skrämmer mig samtidigt som det får mig att längta.

Det ska givetvis bli underbart att få krama om min syster, min bror och mina föräldrar. Men vad händer med mig själv när jag kliver på mark där det hänt och där jag känt saker, nya saker. Det återstår att se...nästa helg smäller det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0