en av två världar

Jag slits ständigt mellan två världar. En värld där jag inte behöver plugga, där jag kan äta vad jag vill, där jag inte beöhver träna, där jag är ekonomiskt oberoende, där jag är nöjd och glad med min tillvaro. En annan värld där jag har så mycket att göra, där jag inte tror att jag ska hinna med allt, där jag är missnöjd med mina dåliga matvanor, där jag får ångest av för lite träning och där jag känner mig fattigast i världen, en värld där jag är missnöjd med det mesta.

Jag slits mellan dröm och verklighet och jag har så otroligt, otroligt svårt att ta mig samman och stå fast med båda fötterna på jorden. Jag lever i en dröm, en sådan dröm där allt går långsamt, en sådan dröm när man försöker springa men allt går i slowmotion och kroppen inte lyder. Jag kan inte styra mig själv, min kropp, mitt hjärta eller min hjärna. Jag hinner inte med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0