Bas i sången

Igårkväll pratade jag med min kära fd sångpedagog i småland i över en timme. Jag är så fruktansvärt glad att han fortfarande vill hålla kontakten och följa upp. Han har gett mig så mycket och utan honom hade jag aldrig varit där jag är nu. Vi snackade sångteknik och livet, hur viktigt det är att ge sig ut och skaffa inspiration och erfarenhet för sången. Hur ska man annars referera när man sjunger om känslor och händelser. Vi tänker så lika. 

Jag hoppas verkligen han vill fortsätta hålla kontakten, han är min stomme och min bas (fast han är ju tenor dåra ;)). 

Idag är förkylningen lite bättre, men näsan rinner och det slemmar sig. Träningen får kanske vänta ändå. Dock funderar jag på promenad om vädret tillåter (jag har ännu inte dragit upp persiennen...).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0