Att brottas med sig själv

Jag har en enorm vilja. Viljan är att genom min sång, genom mitt musicerande beröra andra, alla. Jag har en vilja att få förmedla känslor, äkta känslor, känslor människor känner igen och kan relatera till.

Jag har en enorm dröm. Drömmen är att få hänföra mig åt min konstnärlighet och mitt uttryck. Min dröm är att kunna musicera ur hjärtat utan att behöva tänka teknik. Jag vill ryckas med i musiken, leva i harmoniken och texten. Jag vill vara musiken.

Jag har ett enormt hinder. Mig själv. Samtidigt som jag är min enda tillgång är jag mitt enda hinder. Hur övervinner man sig själv?

Jag vill så det gör ont. Jag känner så det värker. Min dröm är ibland ett mål, ibland endast en dröm. Kan jag övervinna mig själv, kan jag uppnå det jag helst i livet vill?

Någon som är min eviga inspiration på alla plan är Maria Callas. Man får tycka vad man vill om hennes sångteknik, men hon ger mig just det jag vill ge andra. Hon berör mig.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0