Slip into my bosom and be lost, be lost in me...

Detta skulle ju bli en tidig kväll...

Sitter och lyssnar på dagens sånglektion som för övrigt var otroligt rolig (som alltid iof). Sitter nu och skriver ned anteckningar och övningar och tänker och funderar över sångens teknik. Kanske ska det bli något av mig med så småning om, även om det kommer ta tid. Men jag har inte bråttom, utan har massor med tid att utvecklas i lugn och ro.

Fick upp ögonen lite för brittisk lyrik idag, brittiskt à la Romeo och Julia av Shakespeare. Något väldigt vackert och väldigt romantiskt och faktiskt erotiskt ligger i texterna. Nu är texterna i de brittiska sångerna jag sjunger inte skrivna av Shakespeare eller någon från den tiden, utan 1800-tal à la Tennyson, men det har ändå något gammalt över sig. Hur som helst är det väldigt vackert.

 

Now sleeps the crimson petal, now the white
Nor waves the cypress in the palace walk,
nor winks the gold fin in the porph'ry font,
the fire-fly wakens,
waken thou with me.

Now folds the lily all her sweetness up,
and slips into the bosom of the lake,
now fold thyself, my dearest, thou, and slip,
slip into my bosom and be lost, be lost in me.

Imorgon får jag finbesök från Smålandet. Då kommer min kära, kära sångpedagog och hälsar på. Det ska bli väldigt kul att träffa honom och dra med honom på mina sånglektioner.

Imorgon väntar för övrigt teoritenta...nog sagt om den. Snart får jag lämna dagens sånglektion och gå till sängs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0